دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024

همايش بين‌المللی فلسفه حقوق زن با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور و به همت دانشگاه حضرت معصومه(س) از امروز چهارشنبه 25 ارديبهشت‌ماه به مدت دور روز در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این همايش  در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 25 و 26 ارديبهشت‌ماه ب در تالار شهيد آوينی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار در حال برگزاری است .

در  صبح روز اول اين همايش عليرضا باقری ثالث  رئيس دانشگاه  و حجت الاسلام والمسلمین سيدكاظم مصطفوی از اعضای هيئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنرانی کردند.

گفتنی است، همايش بين‌المللی فلسفه حقوق زن 27 آذرماه سال گذشته توسط هيئت وزيران تصويب شد و از يكم دی‌ماه نزديك به 210 مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شده است و از بين اين مقالات، تعداد 60 مقاله توسط داوران پذيرفته شده است كه 15 عنوان آن در همايش ارائه خواهد شد و تمامی 60 مقاله نيز به‌زودی به چاپ می‌رسد.

هشت عنوان مقاله از شش كشور آمريكا، عراق، لبنان، افغانستان، هند و پاكستان به این همایش رسيده است و در دو روز برگزاری همايش شاهد برگزاری سه پنل تخصصی نيز خواهيم بود.

یادآور می‌شود، شورای عالی مشورتی همايش با حضور حضرات آيات حسينی‌بوشهری، مقتدايی، و حجج اسلام والمسلمین کعبی و اعرافی و شورای سياست‌گذاری همايش با حضور حسين مهرپور، محمود حكمت‌نيا، ناصر قربان‌نيا، فريبا علاسوند و مهديه سادات مستقيمی از اركان برگزاری همايش مذكور به شمار می‌آيند.

مقالات همايش در چهار كارگروه حقوق عمومی و بين‌الملل، حقوق كيفری، فقهی و حقوق خصوصی بررسی شده است و پنج پيش‌نشست زيرساخت‌های فكری و روش‌شناسی حقوق زن، چالش‌های حقوق زن در جامعه ايران، بررسی تطبيقی نظام حقوقی زن در اسلام و غرب، بررسی ظرفيت‌های فقه در حال مسايل حقوق زن و نشست فلسفه حقوق زن و عرفان از جمله پيش نشست‌هايی بود كه برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha